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Pierre-Marie Baty 6 février 2012 23:49

Non, non, je parlais bien de Tenzin Gyatso.

« I agree with and believe in the Communist ideology which seeks the well being of human beings in general and the proletariat in particular, and in Lenin’s policy of the equality of nationalities. Similarly, I was pleased with the discussions I had with Chairman Mao on ideology and the policy towards nationalities.
If that same ideology and policy were implemented it would have brought much admiration and happiness. However, if one is to make a general comment on the developments during the past two decades, there has been a lapse in economic and educational progress, the basis of human happiness. Moreover, on account of the hardships caused by the unbearable disruptions, there has been a loss of trust between the Party and the masses, between the officials and the masses, among the officials themselves, and also among the masses themselves.
By deceiving one another through false assumptions and misrepresentations there has been, in reality, a great lapse and delay in achieving the real goals. »

Lettre de Tenzin Gyatso à Deng Xiaoping, 1981.

Comme vous le voyez, Tenzin Gyatso est un communiste déçu. smiley

Dans une autre citation rapportée par Gilles van Grassdorf, il se définit comme « 100% bouddhiste et 50% communiste ».

En ce qui concerne Schäfer et Harrer, je parle bien de ces alpinistes qui ont adhéré au parti Nazi, par conviction pour l’un et par opportunisme pour l’autre. Leur expédition ayant été sponsorisée par le NSDAP pour l’un et directement l’Ahnenerbe pour l’autre, ils ont dû fournir à leurs employeurs des comptes-rendus de ce qu’ils y trouvaient. Cet illuminé d’Himmler pensait y trouver des traces tangibles d’une civilisation aryenne en rapport avec le mythe tibétain du « royaume de Shambala », on imagine qu’il ne fut pas déçu d’entendre que les tibétains étaient des guerriers féodaux qui pratiquaient l’esclavage pour des raisons « spirituelles ».

En ce qui concerne l’accord que j’ai mentionné précédemment, il s’agit de l’accord de Chôyon qui confère à l’Empereur le pouvoir temporel et au Lama le pouvoir spirituel. Lisez ceci : http://www.senat.fr/ga/ga77/ga774.html

Bien cordialement


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