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Commentaire de morice

sur La mue de l'Aurora en Falcon, ou l'aboutissement de 50 années d'aviation


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morice morice 10 janvier 2008 22:50

Ah je ne suis pas surpris, je le sais depuis que le premier Foxbat a atterri au Japon, c’est à dire depuis 1976 (je suis vieux, je sais !). En pleine première guerre du Golfe, les F-16 et F-15 resteront cloués au sol pour la raison inverse : ils ne supportent pas l’électiricité statique dégagée sur place. Les avions russes eux, circulent. Mais ne sont pas assez nombreux et leurs pilotes éreintés par la guerre contre l’iran dévastatrice pour les deux pays..

Le F16 vu par Yeager c’est plutôt bien vu :

General Yeager : Well the first computer flight controlled systems were put in an F-106 (General may mean F-8) back in 1965 -1968. Then basically the digital computer flight control system was put in the F-16A which incidentally didn’t have any all weather capability at all. It was a day fighter with a gun and sidewinders on the wingtips. Basically, they stayed in the analogue computer technology in the F-16 and it took about 53 different steps to check all the flight control systems on the aircraft up to the block 52 series. Then they went to digital which made very simple flight control systems to check out rather easily without being fragile.


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